lördag 30 juli 2016

Baskemölla - Simrishamn

Frukost på Baskemölla Vandrarhem och därefter hakade vi på skåneleden igen nere vid hamnen. Vandring längs havet med mycket vacker och varierande utsikt. Framme i vid Tobisviken lite sol men inget bad idag. Varmt men mulet till och med lite regn fick vi på oss. Vid lunchtid var vi framme i Simrishamn,  vandringen slutmål. Buss och tåg hem.

fredag 29 juli 2016

Skåneleden 4 etapp 5

Idag har vi vandrat från Kivik till Baskemölla. En jättefin vandring. Dagen började med en utsikt över ett helt stilla hav, ett besök i kungagraven, och paus på Kiviks musteri. Därefter bar det av in i och upp på Stenshuvud där vi också passade på att fika och bada. Efter nationalparken var det en bra bits vandring på asfaltsvägar tills vi kom fram till Lilla Viks golfbana. Där åt vi en god middag. Samhället Vik har en fin liten hamn och en sevärdhet som heter prästens badkar. Från Vik till Baskemölla är det ca 3 km på fina stigar utmed havet.

torsdag 28 juli 2016

Skåneleden 4 etapp 6

Tåg till Kristianstad byte till buss till Brösarp. I Brösarp startade vår vandring. Efter 6 km genom skog,  äng och hagar kom vi fram till Haväng där vi åt medhavd matsäck och svalkade oss i havet. Därefter ca 3 km barfota i vattenbrynet. Lite fika i Vitemölla och sen de sista kilometrarna till Kivik. Här övernattar vi på Kivikstrand hotell/vandrarhem.

fredag 15 juli 2016

Knivsåsen - Skryllegården

Idag blev det den här vandringen på Skåneleden.

onsdag 13 juli 2016

Glumslöv - Rydebäck

Idag vandring från Glumslöv till Rydebäck på skåneleden,  Öresundsleden. Fika och bad i Ålabodarna.

onsdag 29 juni 2016

Trollenäs - Eslöv

Buss till Trollenäs och promenad hem.

söndag 19 juni 2016

Örtofta - Kävlinge

Vandring från Örtofta till Kävlinge. En mil längs Kävlingeån.